Մայրենի հնչյունափոխություն

1.Համեմատիր դեմ-դիմաց գրված բառերը և ցույց տուր, թե հնչյունական ինչ փոփոխություններ են տեղի ունեցել.

Օրինակ՝ ջուր-ջրծաղիկ (ու-ն գաղտնավանկի ը)
ծաղիկ-ծաղկաման (ի-ն սղվել է)
համբույր-համբուրել (ույ-ու)

հին-հնամենի (ի-ն գաղտնավանկի ը)
բազուկ-բազկաթոռ (ու-ն սղվել է)
պատիժ-պատժել (ի-ն սղվել է)
ողջույն-ողջունել (ույ-ու)
աշխույժ-աշխուժություն (ույ-ու)
մատյան-մատենագիր (յա-են)
պարտեզ-պարտիզպան (ե-ի)
գլուխ-գլխավոր (ու-ն սղվել է)
էշ-իշամեղու (է-ի)

2. Տրված բառերի վերջից բաղադրիչներ ավելացնելով՝ բառեր կազմիր այնպես, որ տեղի ունենա հնչյունափոխություն:

ա) բուրդ-բրդյա
սիրտ-սրտակեր
կույր-կուրացած
ճահիճ-ճահճյա
ալյուր-ալյուրոտ
կեզ-կիզիչ
ատամնաբույճ-ատամնաբուժարան
բ) վիշտ-վշտանալ
թույլ-թուլամորդ
ծնունդ-ծննդատուն
հաշիվ-հաշվարկ
արթուն-արթնացած
հույն-Հունաստան
տույժ-տուժած

3.Վերականգնիր տրված բառերի անհնչյունափոխ ձևերը՝

ձնծաղիկ-ձյուն
թխահեր-թուխ
սառցահատ-սառույց
երգչախումբ-երգիչ
կիսել-կես
ըմպանակ-ումպ
մեղվապահ-մեղու
հունական-հույն
կղզյակ-կղզի

4.Դո՛ւրս գրիր այն բառերը, որոնցում կան հնչյունափոխված
արմատներ. վերականգնիր անհնչյունափոխ ձևերը։
Գրադարան, գիրք
մայրուղի
կատվազգի, կատու
զարդանախշ
գլխապտույտ-գլուխ
խնձորենի
լեզվաոճական, լեզու
երկաթապատ
շինարարական
լուսանկար, լույս
գյուղամեջ
մայթեզր
կուտակել, կույտ
բառիմաստ
ջրապտույտ, ջուր
տուֆակերտ
սրբապատկեր
ուղղաձիգ, ուղիղ

Ընտրիր և կարդա Ղազարոս Աղայանի Մանկական պատմվածքներից:

 

Advertisements

Թողնել պատասխան

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Փոխել )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Փոխել )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Փոխել )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Փոխել )

Connecting to %s